Door Lianne (Gast).

Op zondagmiddag 11 juni 2023 genoten circa 35 personen van een uitgebreide en smakelijke lunch in de pastorie Sint Antoniushuis in de Stationstraat te Geldrop.

Deze lunch werd aangeboden aan ouderen met weinig tot geen netwerk en mantelzorgers met hun partners door de Vincentiusvereniging , BudgetMaatje, de Lionsclub en de Geldropse gilden St Catharina en Barbara en St Joris Zesgehuchten.

“Ik ben hier voor de eerste keer” zegt Doortje Basten. “Ik ben blij verrast om zoveel gezellige mensen te kunnen ontmoeten “. Doortje is een ‘ mantelzorger pur sang’ en zorgt haar hele leven al voor andere mensen , net als vele andere aanwezigen. Ton Baars is door haar uitgenodigd en is lang geleden ook al eens van de partij geweest. “Maar toen was het anders georganiseerd“ zegt hij. “Ik ben nu 86 en heb jarenlang geprobeerd om mensen te helpen, die in de schuld zaten, daar kan ik wel een boek over schrijven. Maar als het dan een keer lukte en iemand weer zonder schulden verder met zijn leven kon gaan, dan was ik heel gelukkig.”

Pastoor Vossenaar heeft, net als vorig jaar, voor een heerlijke soep gezorgd, deze keer verse aspergesoep.

De deelnemers laten het zich goed smaken en verse asperges staan ook later op het menu.

Tussendoor wordt door quizmaster Hans een prachtige muzikale quiz verzorgd met allerlei interesseante stukken  uit opera en musical en met foto’s van beroemde concertgebouwen, waar de aanwezigen enthousiast aan mee doen.

Ingrid Vos de Wael, medeorganisator en presentatrice van de bijeenkomst, is blij met de opkomst en met het behalen van de doelstelling: de ontmoeting.

Ze hoopt , dat het een aangename traditie blijft om mantelzorgers en anderen met weinig netwerk uit Geldrop-Mierlo een keer per jaar te kunnen verwennen en gezelligheid te bieden.

“Door de inzet van de organisatoren en de mogelijkheid om het op deze locatie te mogen doen, kunnen we hier echt een feestelijk tintje aan geven”, zegt ze.

Met dank aan de vele vrijwilligers, die deze middag mogelijk hebben gemaakt, namens alle aanwezigen.