Het draagvlak voor het 'Generatoren voor Oekraïne' project was groot, zowel in Geldrop-Mierlo, Nederland als alle 14 betrokken landen.

Afgelopen winter waren grote delen van de infrastructuur gebombardeerd en Oekraïne zat in het donker en in de kou. Zweedse en Finse Lions waren in december 2022 samen met de Oekraïnse Lions voor de verspreiding, een project gestart om 40 generatoren naar scholen en kinderdagverblijven te brengen om hen licht en warmte te geven. Het idee sprak zeer aan en werd snel overgenomen door Lionsclubs Nederland en 13 andere landen. Lionsclub Geldrop Mierlo heeft 1 generator gedoneerd en Lionsclubs Nederland hebben € 230.000 voor Oekraïne gestort in het Lions Hulpfonds. Alle 14 deelnemende Europese landen hebben samen ca. €1.600.00 ingezameld. Bijdragen voor Oekraïne zijn en blijven nodig. De ellende daar is onvoorstelbaar en nog lang niet voorbij. En dan hebben we het nog niet eens over de wederopbouw.

Lions Hulpfonds

NL31ABNA 0413880184 o.v.v. Oekraïne.